Türkiye’de Trafiğe Kayıtlı Araç Sayısı Yüzde 36 Arttı
Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı son 5 yılda yaklaşık olarak yüzde 36 artarak Mart 2025 itibarıyla 31 milyon 788 bine yükseldi. Aynı dönemde otomobil sayısı yaklaşık yüzde 30, motosiklet sayısı ise yaklaşık yüzde 90 arttı. Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, kurye sektöründeki büyümenin yanı sıra otomobile erişimin zorlaşması ve akaryakıt fiyatlarındaki yüksek artışın, daha ulaşılabilir araç olan motosiklete talebi hızlandırdığına dikkat çekti.
TÜİK Verilerine Göre Türkiye’de Araç Sayısı Arttı
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) “Motorlu Kara Taşıtları” verilerine göre, Mart 2020’de Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısı 23 milyon 361 bin olarak kaydedilmişti. Ancak aynı konudaki Mart 2025 bülteni, Türkiye’de trafiğe kayıtlı araç sayısının 31 milyon 788 bini aştığını gösteriyor. Bu durum, beş yıllık süreçte Türkiye’deki araç sayısının yaklaşık yüzde 36 arttığını gösteriyor.
Motosiklet Sayısındaki Artış Dikkat Çekici
Aynı zamanda, otomobil sayısında yaklaşık yüzde 30, kamyonet sayısında yaklaşık yüzde 23, minibüs sayısında ise yaklaşık yüzde 10 artış yaşandı. Ancak en dikkat çekici artış motosiklet sayısında gerçekleşti. Mart 2020’de Türkiye’de yaklaşık 3 milyon 363 bin motosiklet bulunurken, bu rakam 5 yıl içinde yaklaşık yüzde 90 artarak 6 milyon 390 bine ulaştı.
Araç Türlerine Göre Artış Oranları
TÜİK verilerine göre, Türkiye’deki trafiğe kayıtlı taşıtların dağılımı şu şekilde gerçekleşti:
- Otomobil (54,1 – 51,9)
- Kamyonet (16,4 – 14,9)
- Motosiklet (14,4 – 20,1)
- Traktör (8,2 – 7,2)
- Kamyon (3,6 – 3,2)
- Minibüs (2,1 – 1,7)
- Otobüs (0,9 – 0,7)
- Özel amaçlı araçlar (0,3 – 0,3)
“Avrupa’da 2 Motosikletin 1’i Türkiye’de Satılıyor”
Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, motosiklet satışlarındaki artışın sebeplerini açıklarken, şunları belirtiyor: “Motosiklete ulaşmayı kolaylaştıran bir dizi çalışma yapıldı. 2015 yılındaki ehliyet düzenlemesi büyük bir adım oldu. Bu sayede B sınıfı ehliyet sahipleri artık belirli özelliklere sahip motosikletleri kullanabiliyor. 2022’de ARTES sistemine geçiş ve 2024’te 125 cc’ye kadar motosikletleri kullanma kolaylığı gibi uygulamalarla Türkiye, Avrupa’da motosiklet satışlarında öncü konuma geldi.”
Öztürk ayrıca, elektrikli motosikletlere talebin artmasında ehliyet şartlarının esnetilmesinin, zorunlu trafik sigortası ve MTV gibi yükümlülüklerin bulunmamasının etkili olduğunu vurgulayarak, “Kurye sektöründeki büyüme, otomobil erişiminin zorlaşması ve yakıt fiyatlarındaki artış, daha erişilebilir bir ulaşım aracı olan motosiklete olan talebi arttırdı.” şeklinde konuştu. (ANKA)