Giyim devi Kuveytlilerden geri alınıyor
Yargıcı Markasının Geleceği Tims&B İle Şekillenebilir!
İstanbul Osmanbey’de 1978 yılında Emir Yargıcı tarafından kurulan Yargıcı, kadın giyim sektörüne adım atarak 1988’de büyümeye başladı. 2011 yılında ise küresel bir oyuncu olma hedefiyle Kuveyt merkezli Global Investment House (GIH) ile ortaklık kurarak yüzde 55 hissesini sattı.
23 mağazası bulunan Yargıcı, 2015 yılında ev dekorasyonu alanında da yer alarak Yargıcı Homeworks adını aldı. Bu adım, markanın ürün yelpazesini genişleterek toplamda 60 mağazaya ulaşmasını sağladı. Ancak 2021’de yeni bir sahip arayışı başlatıldı ve Yargıcı, satış sürecine girdi.
Hisse Satışı ve Gelecek Planları
Özellikle Vakko Holding’in ilgi gösterdiği Yargıcı, Kuveytli ana hissedar ile görüşmelerde bulundu ancak henüz bir karara varılmadı. Kuveytli fonun 2025 yılına kadar Yargıcı’daki hisselerini tamamen satmasının ve Türkiye’den çekilmesinin beklendiği belirtiliyor.
Kuveytli yatırım fonunun başında bulunan Maha Al Ghunaim, Forbes’un Power Women 100 listesinde 94. sırada yer alarak uluslararası alanda dikkat çekti. Tims&B ise Türk televizyon sektöründe önemli bir yere sahip olan bir yapımcı şirkettir.
Tims&B, Kavak Yelleri ve Muhteşem Yüzyıl gibi önemli projelerle adını duyurdu. Ayrıca Netflix için ürettiği Şahmaran dizisi Türkiye’nin en büyük bütçeli Netflix projesi oldu. Haberlere göre, Yargıcı’nın geleceği için Tims&B’nin devreye girmesi büyük bir dönüm noktası olabilir.
Tims&B’nin Yargıcı markasını bünyesine katması, markanın küresel bir ölçekte büyümesine olanak sağlayabilir. Ayrıca Tims&B’nin sahip olduğu TIMS Hadımköy Film Platoları da şirketin sektördeki gücünü artıracaktır.
Yargıcı’nın geleceği konusunda net bir şekilde bir anlaşma yapılmamış olsa da, Tims&B’nin bu markayı devralması durumunda büyük etkiler yaratacağı görülüyor. Gelecek daysa, markalar arasındaki güçlü bir işbirliğinin habercisi olabilir.