Mobil Eğitici Uygulamalar 2024’te Küresel Çapta 3,9 Milyar Kere İndirildi

Eğitimde Dijital Oyunların Önemi Artıyor

Çocukların erken dönem öğrenim süreçlerinde dijital oyun ve uygulamaların rolü giderek büyüyor. OECD’nin ‘Education at a Glance 2024’ raporuna göre, üye ülkelerde 2 ile 8 yaş arasındaki çocukların yüzde 73’ü dijital oyunlarla öğrenme deneyimleri yaşıyor. ABD’de ise çocukların yüzde 76’sı düzenli olarak dijital oyunlar kullanıyor.

Eğitici oyunlar özellikle tablet ve mobil cihazlarda tercih ediliyor. Bu oyunlar, çocukların bilişsel ve motor gelişimine katkı sağladığı için ebeveynler tarafından tercih ediliyor. Otsimo CEO’su ve Kurucu Ortağı Zafer Elcik, ebeveynlerin içerik seçerken kullanım süresine de dikkat etmeleri gerektiğini vurguluyor.

Dijital Eğitim Uygulamalarında Büyüme Trendi Devam Ediyor

Data.ai’nin 2024 yıl sonu raporu, eğitici mobil uygulamaların dünya genelinde yüzde 18 artışla toplamda 3,9 milyar kez indirildiğini gösteriyor. Bu uygulamaların yüzde 65’i 2-8 yaş arası çocuklar için tercih ediliyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, dijital ortamların çocukların gelişiminde önemli bir rol oynadığını belirterek, Spin Master ile geliştirdikleri Crayon Club uygulamasını tanıtıyor.

Çocukların Gelişimine Katkı Sağlayan Eğlenceli İçerikler

Çocuklar haftada ortalama 5-10 saat dijital uygulamalarda zaman geçiriyor. Bu nedenle içerik kalitesi büyük önem taşıyor. Otsimo CEO’su Zafer Elcik, içeriğin kaliteli, etkileşimli ve eğlendirici olmasının gerekliliğine dikkat çekiyor. Özellikle oyun tabanlı eğitici uygulamaların çocukların gelişimine olumlu katkı sağladığı belirtiliyor.

Türkiye’den Sektörde Başarılı bir Örnek: Crayon Club

Spin Master ve Otsimo iş birliği ile geliştirilen Crayon Club uygulaması, 2-8 yaş arası çocuklar için özel olarak tasarlandı. Uygulama, çocukların yaratıcılıklarını özgürce ifade edebilecekleri 300’den fazla boyama sayfası sunuyor. Ayrıca uluslararası çocuk güvenliği standartlarına uyumlu olarak geliştirilen uygulama, ebeveynler ve eğitimciler tarafından da beğeniyle karşılanıyor.

Çocuklara Sağlıklı Dijital Deneyim Sunan Crayon Club

Otsimo CEO’su Zafer Elcik, Crayon Club’ın kullanıcı odaklı yaklaşımıyla çocukların kaliteli ve güvenli dijital deneyim yaşamasını sağladıklarını belirtiyor. Uygulamanın basit arayüzü, çocukların rahatça kullanabilmesini sağlarken, ebeveynlerin de güvenle kullanmasını sağlıyor. Crayon Club, dijital eğitim sektöründe önemli bir konuma sahip olarak öne çıkıyor.

Hesap Aç, 1.000 TL Kazan. BYBIT TR’ye Şimdi Üye Ol. Reklamdır
Kaynak: Haberler.com / Teknoloji

Related Posts

Uzaya gidecek üçüncü Türk: Gökhan Erdem kimdir? Fırlatma tarihi ve saati duyuruldu

Türkiye’nin üçüncü uzay yolcusu Gökhan Erdem, tamamen bireysel girişimiyle Blue Origin’in NS-34 göreviyle 3 Ağustos’ta uzaya çıkıyor. İşte tarihi görev hakkında tüm detaylar…

Kediler neden sudan nefret ediyor?

Kediler neden ıslanmaktan kaçınıyor? Konuyla ilgili bilimsel bir çalışma bulunmuyor ancak ev kedilerinin yetiştirilme tarzında potansiyel ipuçları var.

Bir asteroidin Dünya’ya çarpma olasılığı nasıl hesaplanıyor?

Uzay sayısız asteroitle dolu ve bunların hangisinin Dünya için risk oluşturduğunu tespit etmek çok zor bir iş. Peki bilim insanları bunu nasıl yapıyor?

Otomotiv devinde ölümcül hata: 121 bin aracını geri apar topar çağırdı

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), otomotiv üreticisi Stellantis’in 120 binden fazla aracı geri çağırma kararı aldığını açıkladı.

Microsoft’ta 2025 krizi: 15 bin kişi işsiz kaldı, CEO “derinden etkilendim” dedi

Microsoft’un CEO’su Satya Nadella, şirketin 2025’te gerçekleştirdiği toplu işten çıkarmaların kendisini “ağır şekilde etkilediğini” söyledi.

Kulaklık olmadan kulaklık keyfi: Yeni teknoloji, kulaklıkları tarihe gömecek

Pennsylvania Eyalet Üniversitesi’nde geliştirilen yeni bir sistem, sesi yalnızca belirli bir noktada duyulabilir hale getiriyor. Bu teknolojiyle, aynı ortamda başkalarını rahatsız etmeden, üstelik kulaklığa ihtiyaç duymadan sesli içerik dinlemek mümkün hale geliyor.